Şarap satışları kârınıza çok şey katabilir, ancak personeliniz şarabı satıyorsa. Evet, bazıları daha fazla şarap satmak için bazi püf noktalarını ve ipuçlarını kullanır, ancak şarap satışlarını artırmak için beş adımlık bir süreç geliştirdim
Yemeklerde kar marjı düşükken, barda ki içecekler bu karları arttırmada kilit öneme sahip. Şarap listesi, bazı çalışanlar için korkutucu olabilir ve genel olarak şarap satışlarının düşmesine neden olabilir ve şarap satışında güvensizlik yaratabilir.
Birkaç yeni şarap satış tekniği ile çalışanlarınızın bilgilerini artırabilir ve şarap satışlarını artırabilirsiniz ...
1- Çalışan personel şarap tadımı
Şarap hakkında öğrenmeye gelince, gerçek tatmanın yerini hiçbir şey tutamaz. Şarap tadımı, yeni personel eğitiminin bir parçası ve tüm personel için devam eden bir faaliyet olmalıdır. Bu sıkıcı bir görev gibi görünebilir, ancak daha kolay ve eğlenceli bir açıdan yaklaşın. Bir garsonu yada şarap garsonu nu listedeki her şarabın tadına bakmaya ve her şişeyi tanımaya odaklamayın , bunun yerine onları daha geniş şarap kategorilerinde eğitin ve her seferinde bir bölgeye yada üzüm çeşidine odaklayın
Etkin bir teknik, 3 kadeh koymak ve Chardonnay ile yapılan 3 farklı şarap gibi aynı tipte 3 şarap örneğini dökmektir. Chablis’ gibi Kaliforniyalı bir Chardonnay, gibi Avustralya’dan daha az pahalı bir örnek olanları seçin . Deneyenler , yan yana tattıklarında farklılıkların ne olduğunu gerçekten anlayacak ve üzümün özelliklerini öğreneceklerdir. Bunu, her birinin temel bir anlayışı için Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Sauvignon Blanc ve Champagne gibi değişik şarap çeşitleriyle yapmayı düşünün.
Eğlenceli olmayı unutmayın . Tatları, ne kokladıkları ve tatdıkları hakkında konuşmaya teşvik edin. Bunu küçük bir grupta yapmak, herkesin deneyimini geliştirmeye yardımcı olur ve hepsi birbirinden daha fazla şey öğrenir.
2- Personelinize temel şarabı öğretin
Şarap yapımında kullanılan çok fazla üzüm çeşidi var. Karmaşıklık yerine. İhtiyacınız olan tüm öğelerin bir listesini hazırlayabilirsiniz . Örneğin, çok çeşitli Fransız şaraplarına sahipseniz, odaklanma konusunda Sancerre mükemmel bir seçim olacaktır.
3- Şarap kategorilerine odaklanın
Şarap listenizin boyutuna bağlı olarak, personelinizin her bir şarabın ayrıntılı açıklamalarını ezberlemesi neredeyse imkansız olabilir. Onları korkutmak yerine, daha geniş şarap kategorileri hakkında eğitin. Gövdeli ve Meyveli, Aromatik ve Canlı gibi açıklamalar getirin bunları hangi şişelerin hangi kategorilere girdiği konusunda eğitin. Bu, bir akşam yemeğine gelen müşterilerin ne istediklerini anlamalarına ve onlara iyi bir şişe satma fırsatı verir.
4- Geniş gıda eşleştirmeleri
Popüler yemeklerde akılda tutulması gereken bazı eşleşmeler olması iyi bir fikir olsa da, belirli yemek eşleşmeleri için fazla abartmayın . Bunun yerine, personelinize rehberlik etmek için geniş kategorilere sahip olma fikrine devam edin. Onlara iyi bir beyaz, ile ızgara yiyeceklerle iyi eşleşen kırmızı şaraplardan ne ile iyi uyum sağladığı gibi önerilerde bulunun. Bu kadar az bilgiye sahip olmak, çalışanlarınızı akşam yemeklerini doğru yöne çevirdiklerinden emin olmalarına yardımcı olmak için faydalı bir yoldur.
Eğlenceli tutmayı unutmayın . Tatları, ne kokladıkları ve tatdıkları hakkında konuşmaya teşvik edin.
5- Hikayeyi sat
Ortalama bir lokanta da müşteriler bir şişe şarap hakkında bir şeyler bilmek ister, ancak detaylı tatma notları bilmeleri gerekmez. Birisi bu tür bir ayrıntıyı istiyorsa, en bilgili personelinizi daha ayrıntılı bir konuşma için çağırmak tamamen doğru bir yöntemdir . Bunun yerine çok özel bir şey olmasa bile, şarabın paylaşabileceği hikayesinin bir detayını bilmek konusunda eğitin. “Bu şaraphane, Fransa'nın kıyısında yer almaktadır.” Veya “Bu şişe, Güney Amerika'nın en güneyindeki şarap yetiştirme bölgesi olan Patagonia'dan”. Gibi bu küçük öneriler çalışanların şarap a olan ilgisini arttıracak ve onların öz güveni yüksek satışlar yapmalarını sağlayacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder