İtalyan şarap etiketleri

İtalyan şarap etiketleri, kullanılan üzüm çeşitlerini her zaman açıkça belirtmez; bu nedenle, İtalya'nın 20 bölgesinde yetişen birincil üzümler hakkında bazı arka plan bilgisine sahip olmak yararlı olsa da, bu gerekli değildir.
Şarap adıdaima belirgin sıklıkla üst kısmında veya etiketin merkezinde, listelenir. Adı bölgeye (Barolo gibi), üzüm çeşidine (Pinot Grigio gibi), “fantezi adı” (Tignanello gibi) veya belirli bir bağa (Vigna Rionda gibi) atıfta bulunabilir. ). Fantezi isimleri üretici tarafından yaratılmıştır ve şarabın bir karışım olduğunu veya itiraz şaraplarına uygulanan sıkı düzenlemelerin dışında yapıldığını gösterebilir. Bazen şarap adı hem üzüm çeşidini hem de Montepulciano d'Abruzzo gibi ya da yukarıdaki örnekte Dolcetto d'Alba gibi yerleri kapsar.
Sınıflandırma seviyesitartışmasız etikette bakmak için en önemli unsurlardan biridir. Kategoriler, Vino da Tavola(VDT), Indicazione Geografica Tipica(IGT), Denominazioneve Orjin Controllata(DOC), Denominazioneve Orjin Controllata ve Garantita'dır.(Docg). İtalya'daki en az düzenlenmiş şarap kategorisi, kelimenin tam anlamıyla “sofra şarabı” anlamına gelen VDT'dir. IGT etiketli şaraplar, VDT şarabından daha fazla düzenlenir ve belirli bir bölgeden gelmelidir. IGT şaraplarına üretim ve üzüm çeşitlerinde biraz serbestlik verilir - bunlar genelde büyük şaraba neden olur. DOC sınıflandırmasını taşıyan şaraplar, yerel düzenleyici kurul tarafından ekim alanı, üzüm çeşitleri ve üretim yöntemleri ile ilgili standartlara uymalıdır. DOCG şarapları bu kategoriler için daha katı standartlara bile bağlıdır ve bu nedenle İtalyan şarapları arasında en yüksek kalite seviyesi olarak kabul edilir.
Eğer bölge(ya da bir alt bölge) şarap adı dahil değildir, genellikle sınıflandırma seviyesinden bulunabilir. Örneğin, Indicazione Geografica Tipica terimi yukarıda listelenen Puglia veya Denominazione di Origine Controllata e Garantita'nın yukarısındaki Chianti Classico gibi bir bölge görebilirsiniz.
Yapımcı(veya şişeleme) sıklıkla etiketin alt kısmında yazılıdır ve tek şarap emlak, bir kooperatif veya marka olabilir. “Tenuta” (mülk), “Castello” (kale), “Azienda” (şirket), “Cantina” (şarapçılık), “Poggio” (tepe), “Vigneto veya Vigna” (bağ), “gibi” kelimelerini arayın. Üreticiyi tanımlamanıza yardımcı olmak için Fattoria ”(çiftlik) ve“ Produttori ”(üreticiler). Şarabı ABD'de satın alıyorsanız, genellikle ithalatçının bilgilerini etiketin arka tarafında bulabilirsiniz.
İtalyan yasaları, etiketin şişenin hacmi ve alkol içeriğini de içermesini gerektirir. Bağdaştırıcıya etikete izin verilmeyen VDT hariç tüm İtalyan şarap etiketleri aynı zamanda bağıl yılıda belirtmelidir . Etikette “Riserva” terimini görürseniz, şarabın, bu mezhebin şarabı için standart gereklilikten daha uzun süre yaşlandığını bileceksiniz. “Superiore” ve “Classico” terimleri bazen bir İtalyan şarap etiketinde görünebilir. “Superiore” genellikle, “Valpolicella Superiore” gibi, bu mezhepler için normal şarttan biraz daha yüksek bir üzüm kalitesini ve alkol içeriğini ifade eder. “Chianti Classico.”
ABD'deki şarap menüleri genellikle sınıflandırma dışında, bir İtalyan şarap etiketinde bulacağınız ana unsurları içerir. 

Yorumlar